Každý jsme stvoření pro něco jiného, každého baví úplně jiná věc, jiný předmět, jiný obor. Každý máme později jinou práci, věnujeme se úplně jinému oboru a je jen hrstka lidí, kteří se věnují stejnému oboru, kterému svůj čas věnujeme my. Přirozeně geny a další věci nám umožní vynikat v něčem více a v něčem méně, protože už v dobách pralidí si každý rozdělil práci, někdo lovil mamuta, někdo rozdělal oheň a mamuta stáhl z kůže, jiný šel zase ulovit rybu či posbírat jinou potravu. Jiný zase uměl vytvořit zbraně, takže už od pradávna jsme měli každý svůj úkol, který jsme museli splnit a který jsme uměli dobře splnit. Stejně tak tomu je i teď. Každý umíme něco jiného a umíme to dobře. Co ale umíme? V čem jsme dobří, v čem tedy vynikáme?
První takové odpovědi na tyto otázky dostaneme ve škole, v našich prvních hodinách, kdy jsme už trošku více v hlavě vyspělí a přemýšlíme nad těmito věcmi trochu jinak a jednotlivé učivo v předmětech už je mnohem těžší. V této době si uvědomujeme, že nám vlastně všechno úplně nejde. I ti největší jedničkáři mají své mouchy a existují věci, které jim zkrátka nejdou tak, jako ty ostatní. Bohužel, školství je zezačátku nastaveno na všeobecném přehledu a všeobecném vzdělání, takže základní škola je pro všechny úplně stejná, už ale zde dokážeme přemýšlet nad tím, co nám jde a nejde. Nevýhodou je, že nás všechny předměty logicky nebaví. Protože automaticky ty, ve kterých vynikáme a které nám jdou, ty nás právě nejvíce baví a ty, ve kterých se ztrácíme a neumíme je, nás nebaví, protože každá hodina je utrpení a my si pokaždé řekneme, že jsme úplně hloupí. To platí pro každou věkovou kategorii. Co ale dělat v těchto předmětech a hodinách, které nás nebaví?
Vzdát se jich nemůžeme. Pokud ano, je to dobrá volba. Nemá cenu se do něčeho nutit. Co tedy dělat, když na ně ale musíme chodit? Zkrátka si najít ten nejlepší způsob, jak si hodinu udělat zábavnější. Odnést si jen to, co nám přišlo zajímavé. Najít si o tématu samostudiem něco více, to jsou jediné rady, jak to přetrpět. A nejlepší rada – pochopit to, snažit se se do učiva dostat.